تعمیر سیستم تصفیه و فیلتراسیون الکتریکی

تعمیر سیستم تصفیه و فیلتراسیون الکتریکی

تعمیر سیستم تصفیه و فیلتراسیون الکتریکی – تعمیر برد و قطعات الکترونیکی انواع فیلتر های الکتروستاتیکی در کلینیک تخصصی دیجی برد صورت می گیرد.

ذرات آئروسل

مکان‌ های اندکی در جهان عاری از آئروسل هستند و انسان ها دائماً در حال استنشاق آن‌ ها این ذرات هستند. با این حال  آئروسل‌ ها از طبیعت نیز منشا می‌ گیرند. مه، شن و ماسه، ذرات پراکنده در جنگل‌ ها و افشانه‌ های دریا فقط چند نمونه از آن‌ ها ست. در طبیعت، ذرات بیولوژیکی تقریبا ۲۵ درصد از گرد و غبار‌ های هوا-برد را شامل می‌ شوند. در مناطق شهری و تحت زراعت، معمولاً این درصد بالاتر است.

بررسی اجمالی فیلتر های الکترواستاتیک

فیلتر های هوای الکترواستاتیک ، ذرات ، گرد و غبار را به کمک الکتریسیته ساکن  فیلتر میکنند که در دستگاه تصفیه هوا به کار می روند. این نوع فیلتر ها از یک یون ساز برای باردار کردن ذرات آئروسل و  یک صفحه ( متشکل از سیم های ظریف تنگستن به شکل موازی ) جهت جذب ذرات استفاده می کند.

در یک محیط تجاری، فیلترهای هوا بسیار مهم هستند، به خصوص اگر غذا و سایر محصولات زنده را کنترل کنید. ، فیلترهای هوا به تمیز نگه داشتن هوا و کاهش انتشار ویروس ها و باکتری ها کمک می کنند. آنها همچنین به جلوگیری از نفوذ بوهای خاص در بقیه مناطق کار کمک می کنند.

نحوه عملکرد فیلتر های الکتروستاتیکی

در فیلتر های الکترواستاتیک ، ذرات معلق با عبور از یک میدان یونیزه بار الکتروستاتیکی مثبت دریافت می کنند و سپس به صفحات فلزی موازی و عمودی می چسبند در برخی موارد این صفحات به نوعی روغن آغشته می شوند تا ذرات را بهتر جذب کنند . این نوع فیلتر ها به کمک آب فشار قوی تمیز می شوند.

معرفی سیستم تصفیه و فیلتراسیون الکتریکی

در تأسیسات صنعتی، سیستم تصفیه هوا کیفیت محصولات و مواد را حفظ کرده و تجهیزات حیاتی را از آسیب محافظت می کنند. محیط های اتاق تمیز به شدت به فیلترهای هوا برای کنترل تعداد ذرات وابسته هستند.  فیلترهای هوا در بسیاری از خانه ها، ادارات، فضاهای تجاری، آزمایشگاه ها، کلینیک ها و بیمارستان ها یافت می شوند.

فیلترهای هوای پلیسه دار Pleated Air Filter دارای  چین ها یی هستند که سطح فیلتراسیون را افزایش می دهد. آنها در یک قاب یا یک کارتریج قرار دارند که شکل چین دار فیلتر را حفظ می کند.

فیلترهای هوای پلیسه دار در جذب ذرات ریز و میکروسکوپی موثر هستند. آنها به طور کلی دارای راندمان فیلتراسیون بالایی هستند و کیفیت هوای داخل خانه را تا حد زیادی بهبود می بخشند زیرا می توانند آلاینده های میکروسکوپی مانند بو، باکتری ها، دانه های گرده، کپک ها و سایر آلرژن ها را جذب کنند.

برای ساخت فیلترهای هوای چین دار از مواد قابل انعطاف مانند کاغذ، پلی استر، پارچه و پنبه استفاده می شود. با این حال، به دلیل چگالی مواد، آنها تمایل به محدود کردن جریان هوا دارند. این باعث می شود که موتور یک واحد HVAC یا تجهیزات فیلتر هوا سخت تر کار کند تا هوا را از محیط فیلتر خارج کند. در نتیجه باعث مصرف انرژی بیشتر می شود. فیلترهای هوای پلیسه دار نیز گرانتر از فیلترهای هوای غیر پلیسه دار  هستند. واحدهای تهویه مطبوع باید برای امکان استفاده از فیلترهای هوای چین دار اصلاح شوند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *